fredag 7 augusti 2009

Jippi!! Byggställningar är borta (tillfälligt)












Så, nu har vi tagit några nya bilder och jag gör som jag brukar, beskriver bilderna i rätt ordning nedan.
Bild 1 - Leo och barnen tittar ut genom "inomhusfönster i vårt sovrum ner till vardagsrummet
Bild 2 - Nylagd klinker vid husets entré
Bild 3 - Kakel i barnens badrum...snart fördigt eller säkert färdigt redan..våra kakelkillar är grymma!
Bild 4 - Bild på Leo från det där fiffiga inohusfönstret ut mot balkongen på väg till barnens rum.
Bild 5 - Vårt magiska vardagsrum med sina nästintill 7 meter i takhöjd. Den bilden har jag längtat efter att få göra men byggställningar stod mig ivägen. Dom kommer snart upp igen för öppnaspisen ska monteras och belysning fixas där uppe.
Bara skriv om ni undrar över någonting kring bygget det svarar jag med glädje på.
Nu vill vi flytta ut från vårt gamla hus som vi älskar så - men som vi har mentalt lämnat för ett bra tag sedan.
//fam. Levit



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ju helt fantastiskt ut!! Jag förstår att ni längtar... och snart är det dags. KRAM fr Anna

Gunilla sa...

Det blir riktigt, riktigt fint! Hur tänker ni göra med lampor allra högst upp i ert höga tak? Vi har ca 5,30 meter i vårt vardagsrum, och vi tänker inte sätta lampor där utan up/downlights på väggen istället. Det ska f.ö. bli spännande att höra hur det blir med ljud och eko i rummet när möblerna är på plats. Just nu är det väldigt skrälligt!

Victoria Levit sa...

Hej Gunilla! Tack. Vi tror också att det kommer bli riktigt fint. Vill just nu inget annat än att flytta in i huset.
Belysning är en intressant fråga. Vi kommer att sätta upp up/downlights på samma höjd på både väggar och våran "inomhus balkong" sedan så köpte vi en cool större lampa som ska hänga på ca 5,30 meter alltså strax innan taket går över till ryggåstak.
Tror detta blir bra, men det får vi se när allting väl är uppe.
Ert hus ser ju nästan helt färdigt ut. Himla snyggt blev det med köpa och nivåskillnader. Det gillar jag!

Victoria Levit sa...

Hej igen Gunilla.
Det skulle klart stå KÖK och NIVÅSKILLNADER i Ert hus och inte köpa....man blir ju lite vimsig ibland.