torsdag 2 juli 2009

Har dåligt samvete

Hej!

Jag har verkligen dåligt samvete att jag inte har bloggat på sååå länge. Tyvärr räker inte tiden för att hinna med allt.

Det har ju hänt ganska mycket i huset.

Målaren har målat nästan hela huset med den fantastiska vita färgen som heter Nordsjö Vit. Det är en varm färg som passar riktigt bra i vår villa. Fondväggar kommer att tapetseras senare för att inte smutsa ner dom enligt målaren.

Fasad har ju blivit vit med blåa prickar. Tegelteknik som gör fasad till oss kommer tyvärr inte bli klara med puts innan semester så huset kommer stå där såhär prickigt hela sommaren ;-)

Byggställningen som står i öppningen gör det ganska svårt för oss att ta bilder. Det blir ju en hel massa bilder på sovrum och några detaljer. Jag lägger upp dom här så får ni titta.

Den senaste bilden togs idag och där kan man se våra vita väggar.

En stor nyhet som också har hunnit hända är vårt uterum. Kenneth har hunnit bygga hela stommen och vi har beställt skjutpartierna som kommer v. 34

Vi fick datum för kontrollbesiktning också. 10 september är kontrollbesiktning och 1 okt har vi slutbesiktning. Det går enligt planerna.

Nu tror jag att det är dags för lite bilder, blir lätt för mycket text vilket förvisso kan vara intressant att läsa efter så lång uppehåll.

Nu kom jag ju på fler händelser. Vi har sålt vårt fina hus som jag aldrig trodde att jag skulle flytta ifrån. Tänk så märkligt livet kan bli. Nu vill jag inte annat än flytta in i vårt nya hus men minns den dag vi klev in i vårt hus och sa till varandra att detta är ett drömhus och nu har vi mentalt flyttat ut....thats live! Bilden nedan är tagen idag. Nymålade väggar vid matplatsen och en del av vardagsrummet.

Inga kommentarer: